Dražby

Za jediný víkend vydražili veterány za 292 milionů dolarů

Arizonský Scottsdale se stává v lednu Mekkou pro sběratele klasických automobilů, hned čtyři aukční síně zde soupeří, kdo vydraží nejcennější automobil. Letos to bylo Ferrari 250 LM z roku 1964, za nějž dal nový majitel 9,625 milionu dolarů.

Ferrari 250 LM Scuderia Filipinetti

Vydražil se v aukční síni RM Auctions. Vozů Ferrari 250 LM se vyrobilo jen 32 kusů a tento byl dodán švýcarské závodní stáji Scuderia Filipinetti v červnu 1964 a o dva měsíce později vyhrál s Ludovicem Scarfiottim závod do vrchu Sierra-Montana Crans Hill Climb a další víkend zvítězil s Ninem Vaccarellou v Monze na Coppa Inter-Europa. O rok později, už v majetku jiné švýcarské stáje Ecurie Basilisk, byl tento vůz vážně poškozen při havárii a pak nastala anabáze, kdy dostal mj. karosérii z Porsche 906 či čtyřlitrový motor z Ferrari 330P. Následně vůz koloval různými sbírkami od USA po Japonsko, podstoupil dvě rozsáhlé renovace a v polovině 90. let získal svou původní podobu. Na konci tisíciletí se dokonce vrátil na závodní tratě a v roce 2005 získal certifikát Ferrari Classiche.

275 GTB Competizione

Jen o něco méně – 9,405 milionu dolarů – stál nového majitele další exemplář Ferrari, tentokrát to byl model 275 GTB Competizione z roku 1966, rovněž v barvách Scuderie Filipinetti. Tento vůz vyhrál třídu v závodě 24 h Le Mans a vyhrál i 1000 km Spa a 500 km Imoly. Pouze tucet těchto vozů bylo vyrobeno, tento jako předposlední. I tento vůz prošel řadou amerických sbírek. Vydražen byl v aukční síni Bonhams.

Ferrari 250 GT LWB California Spider

I třetí nejdražší vůz má ve znaku vzpínajícího se oře, je to překrásný kabriolet Ferrari 250 GT LWB California Spider z roku 1959. prodal se v aukční síni Gooding & Co za 7,7 mil. dolarů, když se očekávala cena až osm milionů. Tento vůz byl veřejně nabízen poprvé od roku 1969. Od toho roku byl ve sbírce Jacka Castora a byl předváděn na Concorso Italiano v Monterey v letech 2007 a 2010. Castor odmítal všechny nabídky na koupi vozu, který se dostal do prodeje až po nedávné Castorově úmrtí. Je to jeden z 50 vyrobených kusů.

Shelby Cobra 427 'Super Snake'

Těsně pod pomyslným cenovým podiem se umístilo první neferrari: Shelby Cobra 427 ‚Super Snake‘ z roku 1966 byla v aukční síni Barrett-Jackson vydražena za 5,115 milionu dolarů. Vůz byl určitou dobu používán samotným Carrollem Shelbym. Motor má se dvěma kompresory výkon 800 k a automatickou převodovku. Je to unikát, druhý vyrobený kus byl zničen při havárii v roce 1969. 

Deset nejdražších aut za lednový víkend v Scottsdale stálo vydražitele celkem 48,715 milionu dolarů.

Classic Motor