Korsická rallye vždy patřila mezi náročné i prestižní automobilové soutěže a těšila se i obrovskému zájmu diváků. Podobně je tomu i nyní, kdy se zde jezdí veteránské revivaly Tour de Corse Historique (TDCH), letos už 12. ročník. Kromě pravidelnosti se jede i ostře.
Napoleonův rodný ostrov, kterému říkají Francouzi Ostrov krásy, přivítá od 2. do 6. října rekordní počet účastníků: přihlásilo se 220 posádek. Jsou rozděleny do dvou kategorií, VHC (Véhicules Historiques de Compétition) a Classic jedou naostro, VHRS (Véhicule Historique de Régularité Sportive) jedou pravidelnost.
Převahu ve sportovním poli mají ti, kteří si přijedou skutečně zazávodit, je jich 140, v minulosti to bývalo tak půl na půl. I když se jedná „pouze“ o veteránskou akci, bude na trati pracovat na 350 osob, bez nichž by se takový podnik nemohl konat: traťoví komisaři, lékaři, hasiči atd.
Jako obvykle je na startu nejvíce vozů Porsche 911, těch jede 55, ale hodně je i „domácích“ Alpine Renaultů A110 či R5 Turbo a je tu několik Lancií 037. Ty slaví své 30. narozeniny, v roce 1984 vyhrál Tour de Corse Markku Alen právě na Lancii 037, o rok později v ní při témže závodě zahynul Attilio Bettega. Na startu je ale i Mazda RX-7 nebo Matra 610, s níž jel loni Henri Pescarolo. Ten se ale musí letos věnovat své firmě.
Na startu je i jedna AC Cobra, která připomene, že v roce 1963 tady za jejím volantem řádil Jo Schlesser. Desítka Alf Romeo zase připomene, že letos slaví kulatých 50 let Giulia. Každopádně by si to měli účastníci i diváci řádně užít, pořadatelé připravili 18 rychlostních zkoušek, jede se prakticky po celém ostrově.